Dagje naar natuurpark sequoia - Reisverslag uit Tulare, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu Dagje naar natuurpark sequoia - Reisverslag uit Tulare, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu

Dagje naar natuurpark sequoia

Door: Lianne en Lisa

30 Juli 2013 | Verenigde Staten, Tulare

Vandaag weer een park verder vanaf het hotel. Nu richting Sequoia via een ander park.
Met ons pasje wat we gisteren voor 80 $ gekocht hebben, maakt dat niet meer uit. We kunnen nu alle parken zo binnen, na melden bij een soort tolpoortjes, waar ze overal mensen met een te grote/blije lach in hebben gezet, je wordt er gewoon vrolijk van,haha.

We komen voordat we bij de parken zijn, weer even langs een informatie huisje. Daar krijgen we weer de nodige informatie te horen, wat we moeten zien en waar het ligt.
Eerst gaan we naar reuzebomen kijken in King Forest. Hier staat o.a. Amerika's grootste kerstboom. Je kijkt je ogen uit als je die grote bomen ziet. Er ligt ook een boomstam plat om zijn kant. Helemaal hol, waar je zo doorheen kunt lopen. Toch wel grappig om een keer gedaan te hebben:P

Door naar Sequoia national park. Naar het allergrootste levend organisme op aarde. Na de auto neergezet te hebben op de parkeerplaats via een (trail) wandeling er naar toe. Genoeg toeristen komen de boom bezoeken. De moeite waard, en leuk om er foto's van te maken. Maar dat wil natuurlijk iedereen, dus je zult er wel even voor moeten wachten:P En al helemaal als je een hele groep met chinezen voor je hebt, die willen op alle mogelijke manieren op de foto :S En natuurlijk even allemaal induvidueel met een grote sequoia boom op de foto. Ik kon het natuurlijk niet laten om zon grote boom een knuffel te geven, datmoet je een keer in je leven gedaan hebben :p

Hierna nog naar de forrest log, een boom waar ze een tunnel in gemaakt hebben, en waaar je doorheen kunt rijden. Onderweg er naar toe komen we nog een hele hoge klimrots tegen die we niet kunnen missen. Ik probeer ook even mee de hoogte in te gaan, maar mijn hoogtevrees speelt me weer parten. Draai weer om, terwijl de rest doorgaat naar boven. Dik 400 treden omhoog. Meest met een hekje erlangs, maar ook stukken zonder.
Zelfs voor de anderen is het af en toe wat eng. Maar zeker de moeite waard. Het uitzicht is magnifiek. Je kunt drie kanten opkijken. Nog een mooier uitzicht als gisteren.
HAHA, even tussendoor:'mama heeft dit kopje hierboven geschreven maar ze is zelf niet de berg op geweest :P' agja, het klopt wel wat ze zegt. Het was een behoorlijke klim maar daar kreeg je dan ook heel wat voor terug :D jammergenoeg was de zon erg scherp op de berg dus de fotos waren niet heel erg mooi maar geeft ook wel een grappig gezicht hoe idereen ineens iets weg heeft van een chinees XD

Nu is het toch echt tijd om naar het hotel te rijden. Maar dat gaat niet zo snel. Heel wat haarspelbochten verder, komen we beneden bij de berg, en ook daar gaan de behoorlijke bochten door maar gelukkig kunnen we wat meer door rijden. Todat er ineens een camper voor ons stopt, zonder dat we weten waarom. Ik zag iets kruipen, dus dat zei ik ook. De camper reed door, 2 mensen waren uitgestapt. En toen zagen we ineens dat er een enorme vogelspin op de grond liep, die hoogt waarschijnlijk giftig was. Een klein jongetje was er mee aan het spelen, dus niet heel verantwoord, maargoed, dat moet hij zelf weten, ik doe het hem niet na! BAH BAH...
Op een gegeven moment kwam er een crossmotor voorbij en ja hoor bij elke auto stopte die even om te laten zien hoe goed hij wel geen wheely kon maken. Mijn reactie meteen: haha, dat kan jack beter! Toch leuk om zoiets te zien, al ga je het dan uiteindelijk noch wel meer missen , maargoed. We komen weer ongeveer dezelfde tijd als gisteren bij het hotel aan. Het begint net te schemeren. Fijn om voor het donker bij het hotel te zijn, om nog even wat te zwemmen, en weer even heerlijk in een bubbelbad te zitten, om de spieren even heerlijk tot rust te laten komen :) Nu noch even eten, en dan weer optijd naar bed. Morgen weer vroeg dag, weer een lange reis voor de boeg. Een lange en vooral warme dag, door de woestijn richting las vegas :D eindelijk gaan we het beleven!

PS: owja, ik had gisteren een heleboel leuke fotos bij het verslag gezet dacht ik maar dat is jammergenoeg fout gegaan. Hopelijk is het nu wel gelukt, dus als jullie interesse hebben neem noch even een kijkje ;)

Tot de volgende keer!

• 30 Juli 2013 - 09:36

Marjon:

hallo daar, ik heb eerst even de foto`s van gisteren gekeken natuurlijk, erg leuk. en vandaag was het ook indrukwekkend, en die blauwe lucht daar zijn wij hier nu ook wel een beetje jaloers op, maar we gunnen het jullie !! veel liefs uit zegge, en op naar de woestijn jullie. succes.

• 30 Juli 2013 - 11:46

Elly:

Wat een geweldige belevenis weer vooral met die bomen, die foto's dat kun je bijna niet geloven.
    D
    Dus jullie gaan nu door de woestijn naar Las Vegas, als je maar geen kameel tegenkomt.

Ik lees jullie verhalen wel 3 keer, of we hetzelf meemaken.
    Het gaat hier 35 gr.worden, dus ook een stukje woestijn.
    Heel veel liefs, groetjes en plezier. Genieten maar.

• 30 Juli 2013 - 13:42

Ilse:

Wat een geweldig leuke en dag!
    Fijn dat jullie dat allemaal meemaken!

Liefs,
    Ilse