Dagje richting natuurpark yosimity - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu Dagje richting natuurpark yosimity - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu

Dagje richting natuurpark yosimity

Door: Lisa en Lianne

29 Juli 2013 | Verenigde Staten, Sonora

We hadden de wekker alweer vroeg gezet vandaag, toch was het best lastig om zo vroeg uit bed te komen na de twee best zware dagen.
Toch lukte het ons uiteindelijk om half 8 weg te rijden bij ons motelletje in San Francisco.

De navigatie ingesteld richting het visitor center van yosemite,
4,5 uur rijden. We zagen onderweg gelukkig genoeg moois, dus de tijd was met een leuk boekje, wat kletsen en een lekker muziekje zo voorbij :)
Eenmaal bij ons eindpunt aangekomen, werden we erg vriendelijk begroet zoals bijna overal hier in amerika. We kregen de informatie die we kregen + een hoop foldertjes met noch extra informatie erin.

Nog 2,5 uur rijden tot het uitzichtpunt wat ''oogverblindend'' zou moeten zijn. We waren benieuwd. De weg ging door kronkelige bergweggetjes. De auto moest best hard werken vandaag. Ik moest me zoals altijd erg rustig houden met mijn wagenziekte, volgende keer toch maar weer zon vies pilletje pakken :P haha.
Tussendoor waren en weer wat vista points (uitkijkpunten), dus dat breekte de tijd weer een beetje.

We waren eigenlijk van plan om het laatste stuk naar het eindpunt te gaan lopen maar er werd ons geadviseerd om het gewoon met de auto te rijden, omdat de wandeltocht er naar toe zwaar zou zijn. Te voet zouden we ongeveer 5 mile moeten overbruggen en met de auto 50 min. Om 4 uur kwamen we eindelijk bij ons eindpunt aan. JA! het was inderdaad super mooi om een keer te zien te hebben :D. mama heft wel wat last van hoogtevrees. lastig is dat, en dat heeft zecook als anderen te dicht langs de afgrond gaan staan.
Op een gegeven moment schreeuwde bob iets naar mama, dus ik zei: he, er zullen hier vast nog wel meer nederlanders zijn hoor!
En ja hoor, achter ons hoorde we :'inderdaad!' Er stonden 2 nederlanders achter ons.
En wat nog toevalliger was, ze kwamen uit eindhoven! Net zo enthausiast over brabant als ons :P haha. Meteen hadden we een soort band. Dat ook mede door onze papa die tegen jan en allemaal loopt te kletsen, maar goed. We hebben even gezellig zitten kletsen en wat bleek hun maakte in calafornie zowat dezelfde reis als ons. Dus deze dagen ook nog een paar parken bezoeken en daarna via de death valley naar las vegas en daarna weer terug naar LA om daar weer op het vliegtuig naar huis te stappen.Wij pakken dan nog de grand canyon mee.

Als ik dit zo opschrijf, lijkt het einde toch al snel in zicht te komen.
Dus we gaan deze kleine 2 weken nog even heerlijk met zijn alle genieten van alle mooie dingen hier in amerika!
Gelukkig is het hier weer super warm, dus krijgen we nog een mooi kleurtje erbij.
Goed maar ook, want ik heb in nederland een weddenschap met iemand gemaakt wie het bruinste wordt :P Het is wel weer even wennen na die paar frissere dagen in San Francisco. haha, wij nederlanders hebben ook altijd wat te zeuren...

Op dit moment rijden we terug naar ons motelletje in sonara, ben benieuwd waar we terecht komen. We hebben iniedergeval een prachtig uitzicht met de ondergaande zon op het prachtige landschap. GENIETEN!

Half 9, we zijn bij motel aladin aangekomen. Ziet er leuk uit. Gelukkig kunnen we weer via een achteringang naar binnen :)
alle spulletjes naar binnen gebracht. Het netste motel tot nu toe, zelfs een ijsmachine waar we natuurlijk meteen gebruik van maken :P haha. Nu gaan we heerlijk ons salaatje opeten en nog even relexen. En wie weet nog even zwemmen in het zwembad , wat een luxe!

Morgen weer een nieuw park bezoeken.
Wat voor moois zullen we dan weer gaan zien?!

Jullie horen van ons!

• 29 Juli 2013 - 10:16

Elly En Nico:

Wat genieten jullie toch heerlijk van alles want het is zo weer voorbij.
    Wij voelen ons in Geldrop best thuis, dus geen nood om ons.
    Papa draait wel de nodige km. maar het zal de moeite waard zijn.
    Snoes breng de nodige muisjes mee naar huis die is erg actief.
    Lieve mensen, geniet met volle teugen dan doen wij dat ook.
    Nog veel plezier daar het is nu aftellen bijna. Lieve groetjes van hier.

• 29 Juli 2013 - 10:27

Marjon:

hallo daar, was het foto toestel kapot ??
    zonder foto`s is het lastig om je iets bij voor te stellen,'ja zo vlug heb je ons verwent,
    hier is het nu eindelijk aangenaam buiten, na die hitte,gelukkig want rick en jack zijn allebei weer werken, en anders is het niet vol te houden.
    genieten jullie daar nog maar lekker, en vergeet de foto`s niet !! alvast bedankt.
    veel liefs van ons allemaal

• 29 Juli 2013 - 18:31

Mieke:

Heerlijk om zo van die overweldigende natuur te genieten. Hopelijk voor jullie wanneer jullie in Gran Canyon komen, dat het er geen 50 graden is. Maar ach de natuur maakt ook dan weer alles goed. Gr.Mieke.

• 29 Juli 2013 - 20:18

Helga:

Het is zó leuk om iedere avond jullie avonturen te lezen. We kijken er iedere dag weer naar uit.
    Door jullie enthousiaste verhalen (Lisa) is het net of we er een beetje bij zijn. Geniet er nog lekker van, dan laten jullie ons mee genieten.
    Veel plezier en groetjes aan allemaal.

• 30 Juli 2013 - 09:00

Mike:

Waren het Hans Wensing en Jl Withaar uit Eindhoven?