Derde en laatste dag in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu Derde en laatste dag in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu

Derde en laatste dag in San Francisco

Door: Lianne en lisa

28 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag tweede poging om kaartjes te krijgen voor Alcatraz. Vroeg uit de veren. poging met de auto, want de tram vertrekt telaat. Al om 4.40 uur sluiten we ons aan de rij, waar we te horen krijgen dat we zeker kaartjes hebben. Jippie. Niet voor niks de moeite gedaan. We krijgen vast nep-kaartjes dat we recht hebben op de toegangsbewijzen. De tijd verstrijkt best snel, hebben een ontbijtje meegenomen, een muziekje, boekje en kletsen wat. Papa ging trots tegen een aantal mensen in de rij zeggen dat we zeker te weten kaartjes hadden, haha. Om zeven uur beginnen ze met de kaartverkoop.

Wij kunnen met de boot van 8.45uur mee. Nog even tijd om de auto op een goede parkeerplek te zetten, en iets warms te drinken te halen bij starbucks. Wel nog een eind lopen, en dan optijd te zijn om op de boot tegaan.
Natuurlijk gaan we op het dek zitten. In een kwartiertje zijn we er, je zag het eiland heel mooi steeds dichter bij komen. We worden welkom geheten , een korte uitleg waar we alles kunnen vinden.

We bekijken eerst een korte film, lisa viel daar al als eerste in slaap :p haha. Daarna gingen we naar het cellencompex, waar we met behulp van een audiotour in het nederlands een ronde maken. Het was erg fijn dat dat er was, je beleefd het dan toch een stuk meer!
Gaaf om het eens in het echt te zien, na al die verhalen. We hebben er zo'n drie uur voor nodig. Moe maar voldaan gaan we om 11.55 weer met de boot terug. We splitsen ons. Ronald en lisa gaan nog een paar kaarten kopen, en lisa een souvenier van san fransisco. Wij gaan nog wat drinken in het cafeetje bij de pier van alcatraz. Daarna gaan we terug naar het hotel. Weer vast getankt voor morgen. Lukt niet altijd even goed. De creditkaart werkt niet goed bij de pomp, en het knopje moet je hardgenoeg indrukken.

We doen een middagslaapje, eten kant- en klaar op de kamer, pakken een heerlijke lange douche, kletsen even bij met nederland en maken nog een strandwandeling. Je vind heel aparte schelpen op het strand, met een zeester erop. We zijn heerlijk uitgewaait:)
Nu nog wat spullen opruimen, koffer inpakken, reisprogramma voorbereiden, de route voor morgen.Even kijken in wat voor hotelletjes we terecht komen, dat is altijd wel leuk om van te voren weer even te weten. Nog wat hangen, drinken, en dan weer klaarmaken voor de nacht. Op naar de natuurparken. We zijn weer benieuwd.

We gaan als het goed is weer na het warme weer :D
Klinkt goed na de minder warme dagen hier.

Tot morgen!

• 28 Juli 2013 - 07:39

Edith T:

Super dat het gelukt is met de kaartjes. Nu straks op weg naar de parken. Waarom ligt dat natuurschoon zo ver weg . Maar (lisa) je laat ons vast wat mooie foto's zien? Goede reis straks.

• 28 Juli 2013 - 09:59

Elly:

Gelukkig voor jullie toch kaartjes te pakken, maar wat een tijd om op te staan.
    Dus jullie gaan weer verder naar de warmte, nou dat hebben wij gehad.
    Jullie hebben nog heel wat voor de boeg om te bekijken en zeker Las Vegas.
    Denk je dan ook aan ons (als je wint). Heel veel liefs en tot volgende keer.
    XXX Veel liefs Oma en Opa. Doei.

• 28 Juli 2013 - 10:11

Marjon:

fijn voor jullie dat de moeite beloond is. vooral de foto op het strand met jullie groet vind ik erg leuk, nog genoeg leuks in petto, dus dat komt wel goed daar, groetjes uit zegge, van ons allemaal

• 28 Juli 2013 - 14:00

Elly Keeris:

Ha Familie,

We zijn ook weer terug van onze vakantie in Frankrijk, heb nu pas de tijd om al jullie prachtige verslagen op mijn gemak door te lezen.
    Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien.
    Jullie zullen onderhand wel een jaar nodig hebben om het allemaal nog eens te vertellen.
    We kennen het nog van onze reis naar Colombia.
    Ik moet helaas nu ophouden, opa is gearriveerd, maar laat nog wel iets van mij horen.

Nog heel veel plezier en gauw tot ziens, Groetjes Elly en de rest van de familie