doortoeren naar de grand canyon - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu doortoeren naar de grand canyon - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu

doortoeren naar de grand canyon

Door: lianne en bob

04 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Hurricane

Vandaag is het plan om optijd te vertrekken. Het wordt helaas iets later omdat onze "Matman" geen zin heeft om uit bed te komen. Zelfs als zijn matje onder hem vandaan word gehaald, staat hij nog niet op. Dit maakt het er niet gezelliger op.

Uiteindelijk vertrekken we richting de Grand Canyon, om via de het Zion park te rijden. We rijden het park binnen via een heel mooi groen dorpje. Hier vandaan vertrekt ook een shuttle door het park, maar dat kost ons teveel tijd, dus rijden we zelf via een korte weg door het park. Ook een hele mooie weg. Een groen park met rode rotsen.
We komen door een lange tunnel van 1,1 mile, waar het verkeer aan beide kanten geregeld word. Vooral grotere en bredere voertuigen hebben meer dan de helft van de tunnel nodig. Na de tunnel is er een vertrekpunt voor een trial van een kilometer ongeveer, de hoogte in. We parkeren en ik blijf op de parkeerplaats. De rest maakt de trial, die over een natuurlijk pad, over de rotsen en alleen over de meest gevaarlijke punten afgeschermd voor door een hekje, gaat. Erg mooi.
Als we het park uitrijden, veranderd de natuur ook meteen naar vlakker.
Wanneer we weer door een gebied met meer rotsen komen, vinden we ook een stuwmeer, waar een kampeergebied en een strand bij is gemaakt. Robin en ik maken dankbaar gebruik van het heerlijke water en strand, en brengen er samen een klein uurtje door. De rest blijft bij de parkeerplaats.
We moeten nu boodschappen doen bij de super voor het eten, om daarna weer verder te rijden. Jammer genoeg zijn ze bezig met werkzaamheden van bryce canyon naar de Grand Canyon, zodat we met een flinke omweg van een uur onze weg weer vervolgen.
We rijden door een vlak gebied, bewoond door de navajo indianen. Het is een minder mooi gebied, en heel afgelegen, af en toe een paar caravans of houte huisjes. Heel armoedig.
Ik ben blij als we bij de Grand Canyon aankomen, waar het weer een beetje meer bewoond is en de natuur ook weer mooier is.
Het begint inmiddels schemerig te worden, en gelukkig komen we optijd voor het donker bij het hotel aan.
We hebben het hotel vandaag nog omgeboekt naar een Super 8 hotel, omdat het hotel wat we geboekt hadden, zeer slechte beoordelingen had. Beschimmelde badkamer, waarvan je de lucht al van verre scheen te ruiken. Slim plan om dus ons hotel om te boeken. super 8 is fijn hotel met aardige mensen en mooie kamer.

• 04 Augustus 2013 - 08:41

Marjon:

hallo daar, het klinkt wel spannend om door een gebied te rijden van indianen ,je kan dan ook voorstellen dat dat een armoedige toestand is, want luxe hebben die mensen niet nodig denk ik.
    daar worden ze ongelukkig van, en zolang je het niet kent, mis je het ook niet.
    ben erg benieuwd naar de Grand Canyon, dus vergeet geen foto`s toe te voegen om de sfeer vanuit nederland een beetje te proeven. groetjes ad ,marjon, en onze kinderen, haha.

• 04 Augustus 2013 - 09:21

Elly En Nico:

Wat leuk om s'morgens al te lezen wat jullie allemaal beleven.Vandaag is het al zondag nu schiet het voor jullie ook op nog een paar dagen en komen de vakantie gangers weer naar huis.
    Dat zal wel even wennen worden denk ik.
    Maar aan alles komt een eind.
    Als de terugreis nu maar gladjes verloopt dan zit het er zo op.
    Hopen op nog meer berichten sluit ik met veel groetjes MaPa