Van las vegas naar onze tussenstop - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu Van las vegas naar onze tussenstop - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu

Van las vegas naar onze tussenstop

Door: lisa en lianne

03 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Hurricane

Vanmorgen stond de wekker weer vroeg om weer uit las vegas te vertrekken en weer op pad te gaan. Noch even een paar foto's van ons hotel gemaakt die mooi stond te glinsteren in het zonnetje en daarna verder gereden naar het beroemde las vegas bord. Daar hadden we afgelopen dagen nog geen tijd voor gehad, en zoiets moet je toch gezien hebben. Gelukkig vonden we het vrij snel, en natuurlijk was het bord kleiner dan in je gedachte. Ook dit was weer een mooie plek voor een groepsfoto, maar er stond natuurlijk een rij. Agja, het was lekker weer dus dat kwam wel goed..
De fotoresultaten zijn leuk geworden :)

Door richting de hooverdam, ook dat was iets vonden we wat je gezien moest hebben, nu we hier toch zijn...
Het was erg mooi om te zien, met zo'n groot stuwmeer erachter. En een grote brug met de bergen op de achtergrond, mooi plaatje!
We hebben er even rondgekeken, maar zijn niet te lang gebleven want de combi van veel waterdamp en de hoge tempraturen was moeilijk te houden.
Terwijl we de afgelopen dagen toch goed met de warmte konden omgaan.

Toen hebben we de navigatie ingesteld naar de staat Utah, ons volgende motelletje.
Dit was onze tussenstop richting de grand canyon, waar we morgen ook natuurpark van Zyon zelf gaan bekijken. De Brice canyon, sommige zeggen dat het zelfs mooier is dan de grand canyon, we zullen het beleven.

Het is zo mooi om door het zeer wisselende berglandschap te rijden. Het landschap is hier echt anders dan in Europa, en vaak zo onwerkelijk om te zien hoe de natuur eruit ziet. Het lijkt soms zo een maanlandschap of dat je zo de binnenkant van de aarde binnenrijdt. Een en al zand, steen en rotsen om je heen. In allerlei kleuren.

We kwamen al optijd bij het motel aan, we leven hier weer een uur later, een andere tijdszone. Dus we kunnen weer een uurtje langer van het licht genieten en van de zonsondergang achter de bergen.
Het zag er een beetje verouderd uit. Maar ach ja, we zijn hier ook niet voor de luxe, maar om te genieten van het bijzondere Amerika!
Ingecheckt en onze kamer opgezocht, het was er gelukkig ruim. Goed genoeg voor een nachtje, en een zwembad :D Hier hadden ze een simpele oplossing bedacht om het zwembad makkelijk schoon te houden, ze hadden er gewoon heel veel chloor in gegooid. Handig voor hun, maar wat minder voor ons.

Ach ja, daarna lekker gedoucht, wat gegeten en alvast bekeken wat ons de komende dagen ook alweer te wachten stond. Ook hebben we de laatste hotelletjes in LA nog geboekt, dichtbij Venice beach. Hopelijk treffen we het dan ook met het weer dat we ons laatste kleurtje nog in Amerika kunnen meekrijgen...

Nog even wat tv kijken en dan is het weer tijd om ons bedje op te zoeken, en Bob zijn matje:P
Nogmaals allemaal erg bedankt dat jullie vaak zo'n leuke reacties plaatsen, zo zijn we toch niet zo ver van huis:)
Groetjes weer vanuit het mooie Amerika!

• 03 Augustus 2013 - 16:53

Bogersclan:

He Hallo allemaal, wat super leuk om al jullie belevenissen zo van dicht bij te kunnen meemaken.
    Het is echt wel een superreis.
    Voor de laatste dagen geniet er nog volop van.
    Wij gaan hier vanachter de pc volop nog van jullie verhalen genieten
    Liefs uit Weert natuurlijk van Leon Willie Imke En Celine dikke kus

• 03 Augustus 2013 - 18:47

Marjon:

ja een foto van de letters `LAS VEGAS` hoort erbij, anders is het toch niet compleet, leuk met z`n allen die sprong, wiens idee was dit ???
    veel plezier daar nog in Utah.
    groetjes uit zegge, ad,marjon,rick en jack

• 03 Augustus 2013 - 20:16

Ad En Lidwine:

Wat een geweldige reis hebben jullie in Amerika,de foto`s zijn prachtig.
    Geniet nog deze week en we kijken uit naar de volgende verhalen.
    Groetjes Ad en Lidwine