Tweede dag in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu Tweede dag in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu

Tweede dag in San Francisco

Door: Lisa

27 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen was het zover. We stonden met zijn alle vanaf 4 uur op om 5 uur de deur uit te kunnen zijn. Het was ons gelukt. We stonden optijd op de tram te wachten. Gelukkig ging alles zonder vertraging, weer eens wat anders dan de NS, haha. Wel mooi om te zien dat het al best druk is, je ziet veel mensen uitstappen en hun winkeltje openen. Maar toen we voorbij het punt kwamen waar we moesten zijn, zwermde het al van de mensen die allemaal hetzelfde wilde al ons :S Ze wilden allemaal kans maken op een kaartje voor Alcatraz... toch zijn we in de rij aangesloten, en begonnen met wachten. Maar voor we het wisten waren we er weer uitgestapt omdat iemand van daar ons kwam vertellen dat we net 2 groepjes te laat waren, anders hadden we nog 50/50 kans gemaakt. ZSe laten 100 tot 150 mensen per dag nog binnen, maar daar hoorde wij niet meer bij.

Dus om kwart over 6 liepen we alweer door het nog stille haventje van San francisco. Het is hier best koud zo smorgens vroeg, dus zijn we maar gaan wandelen om onszelf een beetje warm te houden. Door na ons volgende ''uitje'' : The golden gate bridge. Het was een klein uurtje lopen dus het viel mee. toch had het ook wel iets zo vroeg, zo stil, die drukte wil je ook niet hebben als het zo verschrikkelijk vroeg is :P haha.
Onderweg kwamen we gelukkig een supermarkt tegen, dus konden we wat te eten halen. We hebben dat even lekker met uitzicht op alcatraz opgegeten, daarna was het nog een klein stukje lopen naar de brug. Jammergenoeg lag de brug bijna helemaal in de mist, maar zoals we al gehoord/gelezen hadden was dat vaak zo. toch was het wel leuk om de brug even te kunnen bekijken, en een fotootje met de brug kan natuurlijk niet weggelaten worden.

Inmiddels was het al een stuk drukker geworden, veel hardlopers waren al op pad of mensen die hun hond nog even voor het werk uitlieten. Ze hebben hier zelfs speciale paden voor de hardlopers gemaakt. We hadden al een flinke tippel achter de rug, dus zijn we even gaan zitten. Daarna de haven maar verlaten en het centrum in gegaan. We hebben daar wat winkels bezocht. Het zijn veel 'merkwinkels', je moet er van houden. toch vliegt de tijd voorbij. We zijn voordat we weggingen nog gezellig ergens gaan eten, dat smaakte erg goed.
Inmiddels was het alweer bijna 5 uur, we zijn maar weer terug richting ons motelletje gegaan. We hebben nog even wat boodschapjes gedaan, en toen was er eindelijk wat meer tijd om te relexen :) pff, wat waren we daar aantoe. Behalve voor robin en papa dan, die zijn nog even hardlopen. Maar als ze terugkomen zullen we waarschijnlijk lekker gaan slapen want het is morgen weer vroeg op, half 4 om presies te zijn. Hopelijk lukt het ons morgen wel om kaartjes voor alcatraz te krijgen! We kunnen iniedergeval niet zeggen dat we ons best niet hebben gedaan...

Tot morgen!

• 27 Juli 2013 - 12:04

Marjon:

hallo daar, ik vind jullie wel bikkels 2 dagen zo vroeg op staan, dus ik hoop dan ook dat het nu wel gaat lukken, en dat het al die moeite waard is,
    wij duimen voor jullie dat het lukt,
    wij zijn weer lekker thuis, heerlijk in ons eigen bedje, dat is toch altijd weer het lekkerste van thuis komen.
    groetjes ad,marjon,rick en jack xx

• 27 Juli 2013 - 12:58

Aad&Marij:

Hallo wat. Een onderneming om aan kaartjes te komen hopelijk lukt het morgen wel zal voor jullie duimen! Wat een reis vol verrassingen fijn dat we jullie zo een beetje kunnen volgen want het is veel om alles te vertellen de tijd zal wel omvliegen met het drukke programma jullie zijn toch vroeg genoeg op en gelukkig hoeven we jullie niet te gaan zoeken haha hadden we thuis toch over als je het nog weet