Eerste dag in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu Eerste dag in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu

Eerste dag in San Francisco

Door: Lianne en lisa

26 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Al optijd gewekt worden door voorbij rijdende trams, die klinken als vliegtuigen die afremmen op de landingsbaan en heel het hotel laten trillen, begint de dag weer vroeg. Blijf nog wel even liggen omdat na al dat reizen de vermoeidheid toeslaat. Maak dan gebruik van de douche omdat er nog vier na me komen. We ontbijten op de kamer met dingen die we gisterenavond nog bij de supermarkt gekocht habben. Eerder we weg zijn is het toch tegen elf.
De tram vertrekt zowat voor de deur. Wel grappig, deze gaat zo over in de metro. Bij de tourist info kopen we vier driedaagse vervoerskaarten en we gaan lose kaartjes kopen voor Bob omdat hij nog goedkoper kan reizen onder de 17.
We stoppen bij de Cable car, waar we1 1/2uur voor in de rij moeten staan. Een wereldberoemde tram die een steile helling oprijdt en af. Hij zit goed vol, en kunt er ook aan de buitenkant aanhangen. Zeker de moeite waard. Gaat wel heel langzaam, en hij stopt vaak. We blijven zitten tot bij Fisherman's Wharf,een heel toeristisch pleintje bij de zee. We brengen een bezoekje aan Starbucks . Lekker warme choco. Het is hier een stuk koeler.
Daarna lopen we naar de pier waar allemaal zeeleeuwen liggen, de bekende pier 39.en maken nog een rondje door een gezellig winkel/restaurant straatje dat ook allemaal bij pier 39 hoort, de gezelligste pier wat ons betreft.
Even informeren bij de pier 33 waar de boten naar Alcatraz vertrekken. Helaas was het ons thuis niet gelukt om nog kaartjes te reserveren ,en de mogelijkheid voor er te komen, is alleennog om 's morgensvroeg voor zeven uur er te taan, om een kleine kans op kaartjes te maken. Gaan we dus doen morgenochtend, met een van de eerste trammetjes om 5 uur. Wordt vroeg opstaan. Voor lisa voelt het alsof ze weer na school moet,haha.
We sluiten de dag af met een heel gezellig etentje bij het Hard rock cafe aan zee. Hier roepte bob al elke keer om, of we er niet een keer konden gaan zitten.Heel gezellig en lekker eten, en we zitten met een lekker achtergrondmuziekje. Na al die bezoekjes aan de supermarkt voor te eten. Het valt wel tegen als je de rekening ziet, en je er ook fooi bij moet betalen.
Weer met de tram naar huis. Een keer overstappen. Het is al flink afgekoelt. Dan is de hotelkamer wel fijn, waar je even in de warmte kunt relaxen, voordat we weer gaan slapen.

San fransico is weer totaal anders dan new york, maar het heeft ook op zijn eigen manier,zijn eigen charme. Er lopen echt totaal verschillende soorten mensen rond, er zullen nu ook wel veel touristen rond lopen, maar tog...
We krijgen deze paar dagen, net als in new york de kans om de stad te verkennen. Er is genoeg te zien, dus dat komt wel goed. En we helpen mekaar een beetje met de taal, spreken met handen en voeten blijft tog een uitkomst,haha.
Ik ben benieuwd of het ons morgen lukt om voor 5 uur allemaal klaar te staan om proberen kaartjes te gaan scoren voor Alcatraz. We zullen zien...

Tot de volgende keer.

• 26 Juli 2013 - 09:02

Nadia:

Wij hebben toen ook nog een fiets gehuurd
    en zijn over de Golden Gate Bridge gefietst :D
    Ook erg leuk om te doen, dan kom je aan de andere
    kant in een leuk dorpje uit (was daar zonniger dan in
    San Francisco zelf) :P en natuurlijk de Segways ... ook
    erg leuk om die een keer te proberen!

Groetjes Nadia

• 26 Juli 2013 - 09:49

Elly:

Hallo, dat is vroeg opstaan in de vakantie, maar je moet er iets voor over hebben,
    We genieten nog volop van jullie verhalen
    Roger vertrekt vandaag naar Malgrat en wij hebben in Geldrop vakantie
    en genieten hier. Nog veel plezier en dikke kus van het thuisfront.