Doortoeren naar san fransico - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu Doortoeren naar san fransico - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu

Doortoeren naar san fransico

Door: ronald en lianne

25 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

We verlaten het hotel in San Lois Obispo in de loop van de ochtend, nadat Ronald en Robin nog hebben hardgelopen. Ik ben zoals altijd vroeg wakker, zorg dat ik klaar ben, en geniet buiten nog even van het zonnetje. Het was een goed hotel, alleen met wifi haperde het wat met de ontvangst, en wat moeten we zonder internet.
Voordat we de tocht vervolgen gaan we nog op zoek naar een benzinepomp en supermarkt. Het zal even duren voor we er weer een tegen komen op de route. We rijden weer verder langs de oceaan over de beroemde Pacific Coast Highway, een prachtige weg met veel hellingen en bochten en grotendeels pal langs de oceaan met werkelijk prachtige vergezichten. Mooie plekjes, uitkijkpunten, vergezichten, afwisselend mistig en helder weer. We komen onderweg bij een aangegeven uitkijkpunt zelfs zeeolifanten (elephant seals) tegen. Ze steken hun kop boven het water uit en maken een brullend geluid. Op dezelfde hoogte bevindt zich een bekend kasteel "Hearst Crastle" van een of andere rijke miljonair uit het begin van de vorige eeuw. We gaan er niet kijken. Veel te druk. Wel lopen we nog even de pier op in de Monerey Bay, een prachtige baai waar je regelmatig zeehonden, dolfijnen en walvissen kunt spotten. Maar vandaag laten ze zich niet zien helaas.
Het is zonde om niet af en toe te stoppen, en dat doen we dan ook om een fotootje te schieten. Als het niet te mistig is, want dat is het met regelmaat. En zo rijd je weer door de zon. Er staat wel een fris windje, en vooral als je in een mistgebied bent.
Het duurt een hele tijd voor we weer door de bewoonde wereld rijden. En meteen is het ook druk. Veel file. Spits waarschijnlijk, zo tussen vijf en zes 's middags. Nog een keer tanken, plaspauze, waar we kunnen rijden we wat sneller door. Vanavond zijn we zowaar een keer voor het donker op de plaats van bestemming: een oud motel vlakbij het strand van San Fransisco. We gaan na het inchecken nog even boodschappen doen en daarna lekker chillen op onze kamer. Ook San Fransisco is de hele avond nevelig. We zijn benieuwd naar deze stad die veel mensen zo ontzettend mooi en gezellig vinden. Maar dat komt vast wel goed, want tot op heden is alles nog meegevallen eigenlijk. Amerikanen zijn erg vriendelijk, maken graag een praatje en vragen waar je vandaan komt. Ook in het verkeer gedraagt vrijwel iedereen zich heel goed en we kunnen mede dankzij onze Garmin overal de weg goed vinden. Kortom, we genieten volop hier in de USA. En fijn dat jullie ons allemaal volgen, zo voelt het of we niet zo heel ver weg zijn.

• 25 Juli 2013 - 08:13

Moniek:

Hoi rolirolibo
    Geweldig weer alles te lezen, super dat het zo prima gaat. Ik weet precies waar jullie zitten en ben benieuwd hoe je SF vindt. Het is er relaxed.
    Leuk te lezen dat je de mensen ook prettig vindt, gewoon heel kort erg aardig meer heb je niet nodig op je vakantie, toch.
    Lekker blijven genieten, doen wij ook van al jullie verhalen.
    Liefs en groetjes vanuit een heet Eindhoven xx

• 25 Juli 2013 - 08:58

Marjon:

he daar, jammer dat het zo mistig was, dan is het toch ook altijd wat frisser, maar dat mag de pret niet drukken,nemen jullie ook wel tijd om te rusten ?? het lijkt me erg zwaar worden. maar jullie hebben natuurlijk een strak schema gemaakt. veel plezier weer vandaag. voor ons is dit onze laatste dag, morgen moeten we terug gaan rijden, dat is pas echt jammer.
    dus nu nog de groeten uit oostenrijk, ps de mannen vonden vooral de foto van die leuke motoren erg leuk.
    ad marjon rick en jack xx