Doortoeren naar san luisobispo - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu Doortoeren naar san luisobispo - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu

Doortoeren naar san luisobispo

Door: Lianne en lisa

24 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Luis Obispo

Ten eerste wil ik even marjon, ''mijn schoonmoeder'' feliciteren van ons allemaal vanuit amerika. Maak er een leuke dag van;)

Wij hebben vandaag dana point weer verlaten om door te gaan toeren richting ons volgende punt, richting San fransico. Dit is te ver om in een keer te rijden dus overnachten we vannacht in san luis obispo, het vrolijkste plaatstje van heel de USA volgens verschillende beroemde mensen.

Maar eerst zijn we nog even langs hollywood gereden. Om de letters en de walk of fame te bezichtigen. We zijn er geweest, maar heel bijzonder was het niet. Ze waren er ook allemaal aan het werk en alleen maar verkopers op de straat, die je de spullen in de handen drukte.
We zijn nog even langs het hard rock cafe geweest, zodat bob weer een embleempje voor zijn verzameling kon halen. Hij heeft er nu inmiddels al 5.

Na weer even een bezoekje te hebben gebracht aan de lokale supermarkt 'ralphs' zijn we langs de zee richting san luis obispo gereden. Om even bij de zee te stoppen kan dan natuurlijk niet wegblijven, we hebben er heerlijk ons ontbijtje opgegeten. Robin en Bob zijn nog even de zee in gesprongen, de zee was erg wild. Maar dat hield ze er niet van om er ver in te gaan, het leverde ook erg gave fotomomentjes op.

Stukje verder reden we veel langs weer het ruige bergen gebied, was erg mooi om te zien. We hebben hier nog een paar plaspauzes gehouden. De meeste waren alleen voor de mannen bestemdxD haha. Ook kwamen we nog 2 jonge motorrijders tegen die een maand met elkaar aan het rond touren waren door dit gebied. Papa op zijn beste engels even met ze gepraat, en erachter gekomen dat ze hier een motor hadden gekocht omdat dat veel goedkoper was dat huren, dit zal in nederland nooit zo zijn.

Op een gegeven moment ook die mooie ondergaande zon op die bergen en de laaghangende wolken. Toen de zon net na 8 uur onder ging, reden we steeds verder naar beneden, de wolken in. Gelukkig stonden hier wel lantaarnpalen, want om tussen die bergen te rijden met dat donkere weer is niet echt prettig. Het lijkt hier een beetje te regenen, maar het is denk het de vocht van de mist die neerslaat op de ramen. In Nederland had het heel hard geregend lazen we. Daar hebben we hier gelukkig geen last van.

Deze kwamen we een keer vroeg bij ons motelletje aan, 9 uur. Het zag er allemaal kleurrijk uit, we kregen een schattig kamertje bovenaan de zijkant. Voor het eerst rook het een keer lekker in de kamer. Het zag er goed uit, genoeg ruimte en licht en ook belangrijk, een HOGE douche voor de jongens.
We kunnen nu nog even heerlijk relexen voor het slapengaan, ook wel eens een keer fijn!
Morgen weer een lange reis voor de boeg, maar eerst het centrum van san luis obispo bekijken, eens kijken of het waar is wat ze zeggen, ben benieuwd!

• 24 Juli 2013 - 10:09

Mike:

Het regent hier zeer plaatselijk. Gisterenavond hevig on- en regenweer in Weert en verder naar het oosten.
    Tot aan de afslag Leende niets aan de hand.
    Maar dat betekent ook dat het overdag goed vakantieweer is. Niet om te reizen maar om aan het water te liggen. Lekker genieten van alles wat je ziet en mee maakt.

• 24 Juli 2013 - 10:17

Marjon:

lisa,lief dat je aan mijn verjaardag denkt nu je zover weg bent, bedankt.
    ik krijg vandaag visite van mijn neef met zijn gezin, dus toch een klein feestje.
    hier is het ook nog steeds erg mooi weer gelukkig, want het zit er over een paar dagen al weer op, helaas.
    veel plezier daar nog, en doe ze allemaal de groetjes van ons