Het verkennen van LA en six flegs - Reisverslag uit Dana Point, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu Het verkennen van LA en six flegs - Reisverslag uit Dana Point, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu

Het verkennen van LA en six flegs

Door: Lianne en lisa

22 Juli 2013 | Verenigde Staten, Dana Point

zo, we zitten weer in de auto terug naar het hotel. Weer een lange dag achter de rug, maar voor allebei super leuk.
Robin, ik en bob zijn met zn drieen naar six flags geweest en mama en papa hebben er hun eigen dagje van gemaakt.
Ons dagje in six flags: mama en papa hadden ons er afgezet, even nog een broodje gegeten voordat we naar binnen gingen. Gelukkig mocht je wel water mee naar binnen nemen, zoals bijna in elk park hier in Amerika, dus dat stilde de dorst voor even.
Ook zoals bijna overal hier in Amerika werden we bij de ingang weer gecontroleerd, maar vind er eigenlijk niks vervelends aan. Je voelt je er eigenlijk alleen maar veiliger door.

Toen we eindelijk binnen waren, zijn we eigenlijk meteen naar de achtbaan zogenaamd de X2 gelopen. Robin had gelezen dat we hier sowiso in moesten zijn geweest. Minder was dat we dik 2 uur moesten wachten,duurde lang. Maar het was het wachten zeker waard. Na de spullen voor de zekerheid in een dollarkluisje te hebben gelegd zijn we in de karretjes gaan zitten. Je werd met verschillende beugels goed vast gemaakt en dat ocht was ook wel nodig, want je werd alle kanten op gedraaid. Ondersteboven, stijl meters naar beneden. Wauw! Ik heb lang niet meer zo bang gekeken, ik heb gegild voor mijn levenXD haha. We kwamen er allemaal heel enthousiast uit, en ja hoor: iedereen stond er 'bang' op, behalve robin en bob met een big smile op hun gezicht.

Door na de volgende achtbaan, maar eerst drinken halen. We hebben alle een beker gehaald die we daarna onbeberkt bij konden vullen. Hoe handig is dat :D We konden kiezen uit 109 soorten frisdrank! nadeel daarvan was, was dat je je gewoon helemaal misselijk dronk aan al die frisdrank. Maaar, het hielp ons wel door de wachtrijen heen van verschrikkelijke vetten achtbanen. We zijn er nog in een geweest waar je afgeschoten werd, en meteen overging in een loeping. En ook nog een waar je opnieuw ook weer afgeschoten werd maar dan snelheid maakte tot 160 kilometer per uur. OMG, wat een kick geeft dat zeg, ik stond te trillen op mijn benen toen ik eruit kwam. Als laatste zijn we nog in de grote versie van de goliath geweest, net als alle andere was deze super gaaf!
We zijn na weer eens super leuke dag te hebben gehad weer terug richting de parkeerplaats gegaan, waar papa en mama ons op stonden te wachten.
Dit hadden we niet willen missen! Als we hier nog een keer komen, is dit sowiso een mustdone!

Dagje papa en mama:
Nadat we begin van de middag de kinderen af hadden gezet bij Six Flags zijn we naar Los Angeles centrum gereden. Ongeveer een half uur van het park. Aangekomen bij het zakencentrum konden we auto parkeren voor 10 dollar. Even een foto gemaakt van een plaat van de garage, en gekeken welke straat we stonden.
Het zakencentrum zag er best mooi uit. Een aantal mooie gebouwen, Walt Disney muziekcentrum en een mooi pleintje bij het Museum voor moderne kunst. De kunst voor het museum zag er al mooi uit. Daarna doorgelopen naaar de vergane glorie van Broadway. Totaal geen prettige sfeer, verpauperd, en gewoon griezelig om er te lopen. Er liepen ook heel veel zwervers.
Weer gauw omgedraaid en in het zakencentrum op een leuk pleintje met een fontein, en als een park ingericht met tafels en stoeltjes wat gehaald bij Starbucks. Dat was toch een leuke afsluiting.
Weer met de auto richtingSix flags. We hebben nog eeafsluitinr en zzoen vlakbij nog een open winkel. Het is zondag vandaag en niet alles is open. Een sportwinkel en een farmers store. In de sportwinkel verkopen ze ook grote jachtgeweren. De supermarkt is een hele leuke winkel, net een overdekte markt. We kopen een paar lekkere dingen.
Het is tijd om ze te gaan halen. Zetten de auto op een plek waaar we mogen staan bij het park, en wachten tot tegen uur, ik stap vast uit aals ronald een rondje rijd tot ze komen. Er komen veel auto's om kinderen op te halen.
Ook ronald komt bij me staan. Het duurt toch nog ruim een half uur voor ze komen. Gelukkig zijn ze heel enthousiast
Ze hadden in het park wel genoeg gedronken, maar geen tijd gehad om te eten. Dus om tien uur 's avonds nog even een supermarkt opgrzocht, voor een paar maaltijdsalades en vast wat brood voor morgenochtend. Dan gaan we weer door naar het volgende park, Sea world, in San Diego.
Het is weer anderhalf uur terug rijden naar ons hotel vlakbij de zee. Morgenvroeg gaan we eerst hardlopen, even genuetevan de zee. De temperatuur is beter hier om te looen dan in new york. Wel wat benauwd geweest vandaag, ongeveer 24 gr,

De natuur ziet er hier heel anders uit dan aan de oostkust, veel minder groen, begen vrij dor, geel/bruine kleur met veel palmbomen, cactussen. Al een beetje een maanlandschap.
Een beetje heideachtig. Agja, het is weer eens wat anders.

Jammergenoeg konden we dit verhaaltje pas laat erop zetten. Geen wifi toegang gehad.

• 22 Juli 2013 - 18:46

Moniek:

Geweldig weer te lezen, ben zo benieuwd naar alle fotos, spannend allemaal nog hoor, lekker genieten en heel veel plezier nog.
    Ja east en west coast zijn wel anders maar allemaal zijn eigen charme toch, have fun xxx