Eerste dag in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu Eerste dag in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van rolirolibo - WaarBenJij.nu

Eerste dag in LA

Door: lisa

21 Juli 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

De dag weer vroeg begonnen. Het zag er jammergoenoeg minder uit buiten, wat het weer betrefte. Maar onszelf tog gewoon in onze zomerkleren gehesen,koffers opslot en we konden ons zoveelste hotel weer verlaten nadat de mannen met de nieuwe auto waren gearriveerd. Het was deze keer een grand dutch caravan geworden, een witte. Hij zag er gewoon netjes uit, en het belangrijkste... De koffers paste gewoon in de achterbak deze keer:)

We zijn toen verder gereden richting universial studio`s. Een pretpark dat ons zeer aangeraden was. Onderweg er natoe zagen we al een beetje van hollywood zelf. Ook zagen we in de verte de beroemde "hollywood" letters, tog leuk om dat te kunnen zeggen:p
Even later kwamen we bij de universial studios aan. Het zag er meteen al leuk en goedverzorgd uit. De auto geparkeerd,even een broodje gegeten en gemaakt die we net vers bij de supermarkt hadden gehaald naast een simpel koelboxje om onze spullen de komende 3 weken een beetje koel te kunnen houden. Daara richting de ingang gelopen. Maar voordat je daar was kwam je een door een grote verlichte boulevard, dat was al een spektakel opzich! We keken alle onze ogen uit.

Toen de ingang van het pretpark eindelijk in zicht was,kwamen we natuurlijk eerst langs de beroemde wereldbol, waar je natuurlijk mee op de foto moest zijn geweest.
Dus zo gezegd,zo gedaan. Daarna moesten we voordat we naar binnen mochten, onze tassen laten controleren. In 1 van die, zaten een paar gemaakte broodjes,maar die mochtte niet mee. Dus deze hebben we opgegeten of even terug na de auto gebracht, tog weer een tas minder dragen;)
Deze keer kwamen we wel door de controle heen, dus konden we onze kaartjes laten scannen en voilla, we waren binnen...

Het zag er echt supergaaf uit, heel mooi allemaal!
Je wou natuurlijk als reactie, meteen overal kijken. Maar dat ging niet zomaar,omdat er eigenlijk overal wel een wachttijd aan vasthing. Wat wel makkelijk was, was dat je al die tijden verspreid over het park kon terugvinden.
We hebben dus een paar dingen uitgezocht en die langsgegaan.
Daar zaten onderandere een paar shows tussen,dat waren: een special effect show, een optreden van de blue brothers en een spectaculaire watershow. We hebben overal erg gelachen, alles was erg goed in elkaar gezet. Entertainen, dat kunnen die amerikanen wel!
Ook hebben we nog een zogenaamde `studiotour` gemaakt. We moesten er wel even voor in de rij staan, maar dan had je ook wat. Je kwam langs allemaal verschillende studiosets, waarvan sommige zelfs nog in gebruik waren. Het was erg leuk om te zien allemaal. Als `toetje` kregen we nog een paar sets te zien met special effects, waar het kolkende water naar beneden kwam tussen de atributen door. Je schrok er wel van, het leek best best echt allemaal met een beetje fantasie erbij natuurlijk.
Ook reden we op een gegeven in een donkere tunnel, waar we een introductiefilmpje kregen over 'king kong', daarna moesten we onze 3d-bril opzetten die we mee hadden gekregen aan het begin van de rit .( ofja, ''meegekregen'', de meeste mensen hadden er al zelf een gepakt, of sommige meer XD, wat een hebberige mensen zijn we tog bij elkaar :P haha. ) We reden daaarna weer een stukje verder tot we tot stilstand kwamen, ineens schrok je je rot omdat je een levensgrote king kong voor je zag, die begon te vechten met een tyrex. Het treintje ging alle kanten op, de wind blaaste om je heen, en de spetters water uit 'het oerwoud' voelde je op je neerkomen. Het was een heel spektakel, het scheen dan ook het grootste 3d-spektakel van heel de wereld te zijn.
Als laatst zagen we nog een heel groot blauw scherm, die ze voor een hoop films gebruikt hadden, zoals onderandere the pirates of the caribbian. En ook de huizen van desperet housewives, je zag alle vrouwen meteen allemaal foto's maken enz:P haha. De wat oudere dan, dit is een beetje voor mijn tijd..

Na dit alles bezocht te hebben, was het al snel laat. In nederland was het zelfs al 2 uur..blijft raar.
Alhoewel onze bio klok er nu wel steeds meer aan gewend is, gelukkig maar:) We hadden nog tijd voor ongeveer 1 atractie, we hadden nog een achtbaan in gedachte waar we nog zeker inwilden, dus dat werd hem dan ook. Terwijl ik, robin en bob daarheen gingen, gingen mama en papa vast terug ergens wat drinken. Het was inmiddels al erg afgekoeld.
We hebben even in de rij moeten wachten, maar dat was het ookwaard. Deze was net als alle andere van het park weer heel mooi gemaakt.

We hebben het park dan ook met een goed gevoel verlaten.
Was een super leuk dagje. Het was vanaf daar nog een uurtje rijden naar ons volgende hotel. We waren allemaal erg moe, het was voor papa (die moest rijden) dan ook een zwaar uurtje. We konden het gelukkig weer makkelijk vinden met onze tom tom. het blijft tog een uitkomst zon ding.
we hebben weer ingetchekt en zijn onze hotelkamer op gaan zoeken. Hij was mooi ruim en zag er netjes uit. Ook genoeg spiegels dus we hoefde niet bang te zijn dat we smorgens zaten te mopperen over wie er bij de spiegel mocht staan, ahha

Inmiddels lig ik alweer lekker in mijn bedje.
Jullie zullen allemaal nu al lekker aan het ontbijten zijn ofzo, de dag is voor de meeste alweer begonnen, terwijl voor ons de nacht nu ingaat.
Morgen wordt het een dagje gillen, ik robin en bob gaan naar six flex. Maar dat is niet de six flex die we in nederland gewend zijn, het zal allemaal een stuk hoger zijn en een heel stuk sneller gaan.
Papa en mama gaan in de tussentijd waarschijnlijk de stad bezoeken, die vermaken zich wel.
Ben benieuwd!

Weltrusten!

• 21 Juli 2013 - 10:26

Marjon:

he daar, klinkt erg goed allemaal, fijn dat het leuk was, en inderdaad de foto met de letters HOLLYWOOD die hoort erbij !!!
    ik had van dat park nog nooit gehoord, maar dat is niet vreemd.
    jack gaat nu weer motor rijden dus hier komt het ook goed allemaal,
    veel plezier vandaag, en lianne en ronald geniet even lekker samen vandaag, nu ben je even zonder kids.
    groetjes ad, marjon, rick en jack natuurlijk.

• 21 Juli 2013 - 13:32

Anja :

Héél erg leuk om jullie verslagen te lezen en jullie zo te kunnen volgen.

• 21 Juli 2013 - 15:00

Roger & Resy:

Hoi luitjes, klinkt allemaal vet zeg! Ik ben jaloers op jullie! Leuke berichtverslagen. Als jullie daar naar Six Flags gaan dan neem maar een extra broek mee. G-krachten om dizzy van te worden. Veel plezier! :-)

• 21 Juli 2013 - 15:29

Elly En Nico-Simonis:

wat een mooie verhalen lezen we van jullie.
    en wat krijgen jullie allemaal te zien en te beleven.
    hier is ook alles goed ook met de diertjes die zijn echt lief.
    het weer is nu ruim de 30 graden voorbij dus in de zon zitten.
    is er niet bij, maar vervelen doen we ons niet. Hartelijke groeten

• 21 Juli 2013 - 22:05

Ilse:

GIL ze morgen! xD.

Liefs,
    Ilse

• 22 Juli 2013 - 12:49

Mieke:

Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben in de VS. Geniet van elke minuut, zo'n vakantie is voorbij voor je het weet.